Čeští žáci dopadli v mezinárodním srovnání nadprůměrně

V mezinárodním srovnání skončili čeští žáci s nadprůměrnými výsledky ve čtenářské gramotnosti, matematice i přírodovědě. Ukázaly to výsledky loňských průzkumů TIMSS a PIRLS mezi desítkami zemí, které zveřejnilo ministerstvo školství. V minulých letech přitom čeští školáci propadali. Nejlépe dopadly tradičně asijské země. Průzkum žáků základních škol ale také ukázal, že čeští kantoři jsou v porovnání s ostatními spíše nespokojení a české děti chodí nejméně rády do školy. "Nejlépe šly našim dětem úlohy z přírodovědy," uvedl ministr Petr Fiala s tím, že v tomto předmětu skončili čeští čtvrťáci na osmém místě. Při měření v roce 2007 přitom obsadili 20. příčku. Do testů matematické a přírodovědné gramotnosti TIMSS se v minulém roce zapojilo 52 států. Za dobrý výsledek ale mohou hlavně chlapci, kteří se zlepšili ve všech sledovaných kritériích. Děvčata se naopak mírně zhoršila. V matematice se umístili školáci na 22. místě, což je také nadprůměrný výsledek a zlepšení. Při měření v roce 2007 skončili žáci čtvrtých tříd z Česka 24. I přes zlepšení je ale Česko stále zemí s největším propadem znalostí oproti roku 1995.