Na železnici platí nový jízdní řád, změny jsou hlavně v krajích

Na železnici začal platit nový jízdní řád. Největší změny nastaly v regionální dopravě, v některých krajích začali působit soukromí dopravci. Novinkou je i posílení provozu některých zavedených linek a v některých krajích změna systému jízdenek. Českým drahám (ČD) se počet spojů mírně sníží, dopravce přišel o část linek objednávaných státem nebo kraji, převezmou je soukromí dopravci. Jde třeba o regionální spoje v Ústeckém, Zlínském nebo Pardubickém kraji a také o rychlíky ve středních Čechách nebo na trase Brno-Bohumín. Dráhy i přesto budou mít 90procentní podíl na trhu a provozovat budou v průměru 6854 vlaků denně. Dopravce posílí zejména spoje mezi Prahou a Brnem, více vlaků pojede také na lince ze severu Moravy přes Břeclav do Vídně i na dalších vnitrostátních linkách. Novinkou je přímé spojení z Prahy do Českých Velenic.

České dráhy zároveň s novým jízdním řádem zavádějí placení kartou ve všech svých vlacích, kde je průvodčí, nebo slevy pro studenty a seniory v první třídě. Největší tuzemský dopravce zároveň ruší zpáteční jízdenky. Možnosti platby kartou rozšíří také Arriva a RegioJet. Leo Express už tuto službu nabízel dříve. U ČD také končí slevy na zpáteční jízdenky. Podle serveru zdopravy.cz proto, že si zákazníci i při zpátečních cestách raději kupují dvě jednosměrné jízdenky.