Nielsen: Ovocných piv se v Česku prodalo o pětinu více

Objem prodaných ovocných piv, tzv. radlerů, v maloobchodě se za uplynulý rok končící pololetím v ČR zvětšil o 18 procent na 25,1 milionu litrů. Zvýšil se také prodej piva o 1,6 procenta na 736 milionu litrů. Češi za ovocná piva kupovaná v obchodech za uplynulý rok zaplatili 814 milionů korun, což je 13procentní nárůst, za pivo pak 16,9 miliardy korun, meziročně o sedm procent více. Dnes to v tiskové zprávě uvedla analytická společnost Nielsen. Stále více se prodává pivo balené proti točenému v restauracích a hospodách, loňský poměr byl podle Českého svazu pivovarů a sladoven 62 ku 38 procentům.

Nejrychleji z pivního maloobchodního trhu rostly právě ovocná piva, podobný trend je podle firmy na Slovensku. "V obou případech však platí, že rostoucí trend je podporovaný jen nealkoholickými verzemi, zatímco alkoholické radlery zažívají výrazné ztráty," uvedl Nielsen. Před třemi lety bylo osm z deseti prodaných ovocných piv alkoholických, v současnosti je 70 procent prodaných v nealkoholické verzi. "Nealko radlerům se rekordně dařilo a meziroční nárůst spotřeby o 66 procent a rok předtím o 90 procent je opravdu výjimečný," dodala společnost.