ODS v Brně zahájila kampaň a představila program "pro všechny"

ODS na víkendovém kongresu v Brně demonstrovala odhodlání sněmovní volby v příštím roce vyhrát tak přesvědčivě, aby mohla sestavit vládu a prosadit potřebné reformy sociálního, daňového, zdravotního či penzijního systému. Voličům chce nabídnout kromě tradičních pravicových hodnot i témata, kterým se dříve spíše vyhýbala, jako je ochrana ve stáří, podpora rodin s dětmi či boj proti korupci. "Nasloucháme všem a máme řešení pro vás pro všechny," vzkázal veřejnosti předseda strany Mirek Topolánek. Již dříve uvedl, že k tomu, aby strana s jistotou převzala vládní odpovědnost, potřebovala by získat alespoň 36 procent hlasů. Když se do vlády nedostane, Topolánek rezignuje. Kongres v závěrečné rezoluci konstatoval, že je "nezpochybnitelným vůdcem" - jako reakci na spekulace, že část strany není s vedením spokojena. ODS podle Topolánka zbořila mýtus, že tváří v tvář rostoucí oblibě ČSSD ztrácí nervy a není jednotná. Dvoudenní jednání bylo podle něj začátkem pozitivní kampaně. Soupeřům z Lidového domu šéf ODS vzkázal, že už brzo je jeho strana vystřídá u moci. ODS chce vystupovat také jako strana, která zamezí rostoucímu vlivu komunistů a zastaví dosavadní "vulgární, arogantní a korupční" styl vládnutí ČSSD v čele s premiérem Jiřím Paroubkem. Někteří řečníci včetně prezidenta a expředsedy ODS Václava Klause apelovali na ODS, aby se semkla a nevytvářela ve straně umělou řevnivost mezi pražským vedením a kraji.

Stínový ministr financí Vlastimil Tlustý představil na sjezdu princip rovné daně, rovného důchodu a státem garantovaného příjmu. ODS chce prosadit například i peněžité bonusy za vychované děti, které budou ke svým důchodům dostávat senioři. Zachování solidarity předpokládá i reforma zdravotnictví podle stínového ministra Tomáš Julínka. Díky konkurenci mají pojišťovny a nemocnice přistupovat k pacientům jako "váženým" klientům, kteří budou moci přímo rozhodovat o třetině peněz, které odevzdávají na zdravotním pojištění.

V Brně občanští demokraté představili také vizuální tvář své předvolební kampaně - hesla, grafiku i spot režiséra Filipa Renče využívající filmové postavy Indiany Jonese. Volebním symbolem bude modrá turistická značka, kterou doplní ještě oranžová barva.