Pendolina slaví v Česku 15 let provozu

Rychlovlak pendolino, který České dráhy zařadily do běžného provozu 28. listopadu 2005, se pro někoho stal symbolem rychlého a pohodlného cestování, pro jiné je ovšem zbytečným luxusem nevhodným pro české tratě. Pendolino, jež začalo zkušebně vozit zákazníky ČD už v prosinci 2004, je nejaktivnější mezi Prahou a severní Moravou. Nikde ovšem nevyužívá maximální rychlost 230 kilometrů za hodinu, na českých kolejích se totiž smí maximálně "stošedesátkou".

Jedna ze souprav byla vážně poškozena při nehodě na přejezdu ve Studénce v červenci 2015 a továrna musela vyrobit celou přední část vlaku. Oprava trvala tři roky, vlak se do provozu vrátil až předloni v novém designu interiéru, který dostaly i ostatní soupravy. Pendolino, které oproti běžným vlakům může díky naklápěcí skříni projíždět rychleji zatáčky, drží český rychlostní rekord. V listopadu 2004 jelo u Břeclavi mezi Vranovicemi a Podivínem 237 kilometrů za hodinu.