Po řadě peripetií se Pendolino dostává do pravidelného provozu

Ačkoli je Pendolino oficiálně nejrychlejším českým vlakem, na trať paradoxně vyjíždí s šestiletým zpožděním. Zdržení bylo způsobeno ekonomickými problémy jednoho z členů původního výrobního konsorcia, stejně jako technickými obtížemi, které uvádění vlaku do provozu provázely. Všech sedm souprav rychlovlaku vyšlo dráhy přibližně na 4,4 miliardy korun. Pohodlného cestování až 160kilometrovou rychlostí si mohou cestující užít od dnešního dne. Název Pendolino, který se pro soupravu vžil, označuje obecně typ vlaku s výkyvnými vozovými skříněmi. Takové konstrukční řešení umožňuje projíždět oblouky až o 30 procent vyšší rychlostí než u konvenčních vlaků. Technologie byla vyvinuta v 70. letech společností Fiat a první Pendolino vyjelo na trať v květnu 1988. V současnosti nabízí firma Alstom zákazníkům několik řad takto řešených souprav. Česká verze umožňuje jízdu rychlostí až 230 kilometrů v hodině. Ve skutečnosti bude vlak jezdit nejvýše stošedesátkou, protože české tratě zatím nejsou pro vyšší rychlost přizpůsobené.