Pražští radní schválili nová pravidla pro reklamu v centru města

Z části centra Prahy by v budoucnu měla zmizet křiklavá reklama. Rada hlavního města schválila nová pravidla, která regulují označování provozoven v památkové rezervaci, cílem je snaha snížit takzvaný vizuální smog. Pravidla budou závazná pro všechny domy, které vlastní hlavní město. Vedení Prahy o tom chce také jednat se soukromými vlastníky a státními institucemi. Informovala o tom radní Hana Třeštíková (Praha Sobě). Pravidla určují například, že polep na výloze obchodu nemá být větší než 20 procent prosklené plochy nebo že nesmí být používány reflexní barvy, sériové nápisy nebo rotující a blikající poutače. Na štíty pak nebude možné dávat vyobrazení prodávaného produktu, například plastové trdelníky. Poutače budou muset být zhotoveny z tradičních materiálů jako kov, dřevo či sklo. Výjimku z pravidel budou mít lékárny nebo pošta.

Pravidla začne hlavní město dávat do nájemních smluv s provozovateli obchodů. S těmi, s kterými již má smlouvy podepsány, budou zástupci města jednat.