Průzkum: Ani jeden investiční produkt nezná 16 procent Čechů

Ani jeden investiční produkt nezná 16 procent Čechů. Produkty, o kterých nějakou znalost mají, zároveň považují za nejméně výnosné. Ukázal to zářijový průzkum, který si nechala zpracovat česká investiční platforma Fondee. Výsledky doplňují zjištění z lednového šetření, podle kterého Češi mladší 40 let investují podobně jako jejich rodiče. Většina využívá hlavně spořicí účty a stavební spoření. "Na 16 procent respondentů překvapivě uvedlo, že by nedokázalo popsat žádný investiční produkt. Z investičních produktů je pro ně nejsrozumitelnější spořicí účet, stavební spoření a penzijní připojištění. A přestože mají Češi v podílových fondech uloženo okolo 500 miliard korun, jen 15 procent z nich by dokázalo vysvětlit, jak podílové fondy fungují," uvedl spoluzakladatel Fondee Jan Hlavsa.