Škoda chce expandovat na čínský trh

Škoda Auto plánuje, že v roce 2015 vyrobí milion vozů, tedy dvojnásobek letošní plánované produkce. U příležitosti vstupu automobilky na čínský trh to v sobotu v Pekingu řekl člen představenstva Škody Martin Jahn. Jedním z předpokladů pro naplnění tohoto strategického cíle je úspěšná expanze na čínský trh, kde chce firma prodávat více než 100.000 automobilů ročně a dosáhnout tříprocentního tržního podílu. Na základě uzavřené licenční smlouvy s čínskými partnery bude v prvním pololetí 2007 v závodech společnosti Shanghai Volkswagen zahájena lokální výroba modelu Octavia. Limuzína střední třídy bude oproti evropskému provedení přizpůsobena vkusu a nárokům čínských zákazníků, zejména po stránce vnějšího designu. Expanze značky Škoda na čínském trhu byla posílena letos v červnu podepsáním dalších kontraktů, podle nichž se v Šanghaji začnou vyrábět také modely Fabia a Superb. Loni Škoda zvýšila celosvětový prodej svých vozů na téměř 90 trzích o devět procent na 492.111 aut. Letos hodlá poprvé v historii prodat více než půl milionu vozů.