Středisko: V kapsli s drogou bylo nebezpečné DOB, uživatel zemřel

Kapsle s nebezpečnou syntetickou drogou, po jejímž požití zemřel ve středu jeden ze dvou mužů, obsahovala nejspíš vysoké množství halucinogenní látky DOB. ČTK to dnes řekl vedoucí Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti Viktor Mravčík. Podle něj byla tato substance v Česku zachycena zřejmě poprvé. Před požitím kapslí národní středisko případné konzumenty varovalo. Oba mladíci si drogu vzali minulý čtvrtek. Druhý z nich byl již propuštěn z nemocnice. "Nástup účinků s halucinacemi, nevolností, zvracením a následným bezvědomím byl přibližně 15 minut po požití, což svědčí o pravděpodobně vysokém množství DOB, přítomném v kapsli," upřesnilo středisko. Rozšíření substance v Česku podle Mravčíka není pravděpodobně velké, distribuována byla dosud zřejmě jen v omezené míře. DOB je podle střediska velmi nebezpečná syntetická droga s halucinogenními účinky. Riziko úmrtí je po jejím požití vysoké. "Zdraví ohrožující množství se pohybuje již v řádu několika miligramů," upozornili pracovníci střediska.