V ČR vypukla vánoční nákupní horečka

V tuzemských obchodech o víkendu naplno vypukla pravá vánoční nákupní horečka a někteří obchodníci díky náporu zákazníků poprvé zaznamenali vyšší předvánoční tržby než ve stejném období loni. Prodejci tvrdí, že finanční krize zatím nesnížila chuť Čechů utrácet za vánoční dárky a potraviny určené na sváteční stůl. Vánoce jsou pro obchodníky tradičně nejsilnějším prodejním obdobím v roce. Šéfové obchodních řetězců s napětím očekávají, jaké budou jejich letošní vánoční tržby poté, co globální ekonomická krize dorazila i do Česka v podobě rostoucí nezaměstnanosti a propadu říjnového zahraničního obchodu do téměř čtyřmiliardového schodku. Již říjen byl podle analytika UniCredit Bank Pavla Sobíška ovlivněn globální finanční krizí a v dalších měsících mohou spotřebitelé negativně reagovat na zvyšující se nejistotu na pracovním trhu. "Předpokládám, že vánoční nákupy budou v reálném vyjádření letos slabší než loni," upozornil.

Autor: Peter Gabaľ