Osobnosti vyzvaly strany, ať se distancují od nenávistného marketingu

Skupina osobností a zástupců menšin vyzvala demokratické strany, ať se veřejně distancují od politického marketingu vyvolávajícího nenávist ve společnosti. Výzva reaguje na kampaň SPD, Trikolory a PRO, konkrétně na plakát se dvěma romskými hochy s cigaretami. "Je to otevřený rasismus, snižování lidské důstojnosti, a to vše doprovázené nepřijatelným zneužíváním dětí v kampani," stojí ve výzvě, kterou ČTK poskytl divadelní režisér Břetislav Rychlík.

Snímek vytvořený s pomocí umělé inteligence zobrazuje chlapce s cigaretami. Je doplněný nápisem "Říkají, ať chodíme do školy, ale naši to maj na háku" a proklamací, že podporu si zaslouží jenom ty rodiny, jejichž děti chodí do školy. "Má to ve společnosti vyvolat dojem, jako by jen Romové neposílali svoje děti do školy, a jejich děti si navíc ze sociálních dávek kupují cigarety," uvádí výzva.

Šéf SPD Tomio Okamura minulý týden ČTK řekl, že trestní oznámení potvrzují, že SPD svými plakáty "udeřilo hřebíček na hlavičku". Vyobrazení označil za alegorie. Doplnil, že SPD popisuje stav společnosti a oznamovatelé se místo řešení situace "rozčilují jak papíroví čertíci".