ČNB: Lidé si loni nejvíce stěžovali na pojišťovny

Lidé si vloni u České národní banky stěžovali nejvíce na služby pojišťoven a pojišťovacích zprostředkovatelů. Z celkových 272 stížností, které loni ČNB šetřila, připadlo 40 procent na sektor pojišťovnictví, 35 procent podání se týkalo bank včetně stavebních spořitelen a družstevních záložen. Vyplývá to ze Zprávy o výkonu dohledu nad finančním trhem, kterou zveřejnila ČNB. Největším problémem v oblasti pojišťovnictví je podle ČNB investiční životní pojištění, především způsob jeho prodeje a poskytování informací o něm. Pojištění je složitým produktem, jehož princip nejsou zprostředkovatelé často schopni klientům vysvětlit. "Rozčarování v souvislosti s výší odkupného při předčasném vypovězení smlouvy poté vede ke stížnostem, u kterých však pochybení pojišťovacího zprostředkovatele či nepochopení ze strany spotřebitele je velmi těžko prokazatelné," uvádí ČNB ve zprávě. Podle centrální banky je proto třeba posilovat finanční vzdělávání občanů tak, aby vždy podepisovali smlouvy, kterým jednoznačně rozumí, znají jejich podmínky a rizika s nimi spojená.