Dopravní omezení kvůli záplavám

Na dálnici D8 Praha-Teplice se na 15,5 kilometru ve směru na Prahu protrhl most a dálnice je uzavřena v obou směrech. Zhruba na stejném místě byla dálnice uzavřena již od středečního rána kvůli podemletému sloupu vedení vysokého napětí, který se kolem poledne zřítil. Pracovníci firmy ČEPS se snaží pomocí těžké techniky sloup ukotvit.

Kvůli rozvodněnému Labi musel být uzavřen takzvaný Nový most v Mělníku. Přerušilo se tak přímé spojení ve směru na Veltrusy a Slaný, motoristé se nedostanou ani do Kralup nad Vltabou a do Neratovic. Kvůli záplavám na Mělnicku je v současnosti uzavřena i část mezinárodní silnice číslo 9 z Prahy do České Lípy. V Ústí nad Labem byl uzavřen most Edvarda Beneše.

České dráhy kvůli stoupající zcela uzavřely vodě uzavřely Masarykovo nádraží v Praze. Drahám se naopak podařilo zprovoznit celou trať z Plzně do Českých Budějovic. Stále je mimo provoz zhruba 20 drážních úseků a stanice Holešovice a Písek.

Mezinárodní letiště v Praze - Ruzyni má zásobu leteckého benzínu zhruba do páteční půlnoci a kvůli přerušeným dodávkám z Kralup nad Vltavou mu hrozí nedostatek pohonných hmot. Česká správa letišť připravuje náhradní řešení přepravy pohonných hmot. České dráhy již uskutečnily do Ruzyně zkušební dodávku tří cisternových vozů.

Kamióny mohou využívat pro přejezd do Německa i hraniční přechod pro osobní vozy v Hoře Svatého Šebestiána na Chomutovsku. Zpřístupnění přechodu kamiónové dopravě si vyžádala kritická situace, kdy kvůli záplavám celníci odbavovali v Ústeckém kraji soupravy nad 3,5 tuny pouze na přechodu v Rumburku na Děčínsku. Čekací doba v Rumburku však dosahuje 40 hodin, na české straně se vytvořila fronta dlouhá 30 kilometrů.

Celníci uzavřeli kvůli záplavám hraniční přechod do Německa ve Hřensku na Děčínsku a opět otevřeli přechod Petrovice na Ústecku. V kraji tak zůstávají uzavřeny čtyři hraniční přechody. Kromě Cínovce a Hřenska jsou to Moldava na Teplicku a Mníšek na Mostecku. Naopak opět průjezdný je hraniční přechod v Hrádku nad Nisou.