Lidé ze zaplavených oblastí hledají radu i u ombudsmana

Desítky lidí volají od pondělí nově zřízenou povodňovou telefonickou linkou do brněnské kanceláře ombudsmana Otakara Motejla. Radí se kvůli tomu, že někteří mají po záplavách problémy v práci. Jiní si nevědí rady, kde žádat o sociální dávky nebo zda platit nájemné za vytopené byty. Linka bude v provozu do 16. září. Za první dva dny se ozvalo ombudsmanovým právníkům na bezplatné telefonní číslo 0800/202 808 přes 80 lidí. Nejvíce to byli lidé, které postihly povodně v Praze. Mnoho dotazů se týká nároku na uvolnění ze zaměstnání, aby se lidé mohli postarat o své poničené domovy. Lidé se také ptají na to, kdo by se měl podílet na opravě poškozeného bytu a zda za něj platit nájem. Pracovníci kanceláře radí jednat o tom s majiteli bytů. Pokud nejsou k zastižení, měli by si lidé na nájem peníze odkládat, aby ho mohli dodatečně po jednání uhradit. Telefonická právní poradna ombudsmana je v provozu každý pracovní den od 08:00 do 18:00.

Autor: Ivo Prokop