Připravuje se geologický průzkum u hranic pro trať do Drážďan
Začíná příprava geologického průzkumu pro přeshraniční část vysokorychlostní železnice Praha - Drážďany. ČTK o tom informovala Správa železnic. Ústecký kraj chce o podobě trasy ještě jednat, trvá na zastávce v Ústí nad Labem. Novinářům to řekl hejtman Jan Schiller (ANO). Pro přeshraniční úsek Ústí nad Labem - Heidenau byly uzavřeny dvě smlouvy mezi českou Správou železnic a německou DB Netz potřebné k přípravě terénního průzkumu. Podílet se na něm budou experti ze zahraničí. Z trasy budoucí vysokorychlostní trati pokročila příprava přeshraničního úseku zatím nejdále. Zahrnuje nejméně 26 kilometrů dlouhý česko-německý tunel a navazující trať do Ústí nad Labem. Krušnohorským tunelem se bude jezdit rychlostí 200 kilometrů v hodině a mimo spojů s cestujícími jej budou využívat i nákladní vlaky.
Nové železniční spojení Drážďany - Praha napojí Českou republiku na západoevropskou vysokorychlostní železnici a zkrátí cestování. Mezinárodní expresní vlaky budou z Prahy v centru Ústí nad Labem za 25 minut a z Ústí v Drážďanech za dalších 26 minut.