Průzkum: Spotřeba domácností kvůli krizi stále stagnuje

Spotřeba tuzemských domácností letos kvůli hospodářské krizi stále stagnuje a nepovzbudily ji ani masivní akční nabídky, jejichž četnost obchodní řetězce ve snaze oživit poptávku zvýšily. Češi také mění své nákupní zvyklosti a zvyšují průměrnou hodnotu jednoho nákupu, zároveň ovšem chodí nakupovat méně často. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK Czech. "Ve srovnání celkových výdajů do rychloobrátkových kategorií potravin a drogerie v období leden až březen 2010 oproti stejnému období loňského roku činí propad ve výdajích domácností tři procenta," sdělil ČTK Jaroslav Jíra ze společnosti GfK Czech. Nejhorší výsledek byl podle něj zaznamenán v únoru 2010, kdy se výdaje českých domácností meziročně snížily o 12 procent. V lednu pak činil pokles tři procenta. "Trend se obrátil v období Velikonoc, kdy české domácnosti své úsporné chování změnily a utratily meziročně o šest procent více," dodal Jíra. Přestože celkově spotřeba tuzemských domácností stagnuje, u jednotlivých jejich segmentů je letos vývoj odlišný. Zatímco například rodiny s dětmi do čtrnácti let své nákupy omezily o 3,4 procenta, tak bezdětné rodiny hodnotu svých nákupů naopak zvýšily o 3,2 procenta.