Senioři jsou pro cestovní kanceláře stále důležitějšími klienty
Senioři tvoří stále důležitější skupinu klientů pro české cestovní kanceláře. Průměrná cena dovolené, kterou koupili senioři, je zhruba o 2000 Kč vyšší než je celkový průměr. Starší turisté tvoří již asi pětinu klientů tuzemských CK a nabídka zájezdů určených pro seniory roste. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci zájezdů. U cestovní kanceláře Firo-tour tvoří klienti starší 55 let u pobytových zájezdů 25 procent klientů, u poznávacích zájezdů 55 procent. "Při poznávacích zájezdech upřednostňují leteckou dopravu, a to do celého světa, s kvalitními průvodcovskými službami a plným programem," uvedla mluvčí CK Eva Němečková. Podle CK Fischer senioři jezdí k moři stále častěji a také nabídka cestovní kanceláře se na ně orientuje více než v minulých letech.
Cestovní kanceláře seniorům nabízejí řadu slev, zejména mimo hlavní sezónu. Prodlužuje se věk dožití, starší lidé jsou v lepší kondici a roste jejich ekonomická síla. Nejstarší ročníky preferují spíše klidnější letoviska a destinace, ale ani to už dnes není pravidlem. Podle marketingového ředitele CK Alexandria Petra Šatného má CK spoustu dříve narozených zákazníků, kteří naopak chtějí trávit dovolenou někde kde to žije. "Představa typického seniora, jehož nejdůležitějším požadavkem je 'doktor v domě', tak rozhodně není nejčastější případ mezi těmi, kteří s námi vyráží na dovolenou," dodal.