Testování počítačové a informační gramotnosti: Mezi 34 zeměmi skončili čeští žáci druzí
V testování počítačové a informační gramotnosti (ICILS) ve 34 zemích skončili čeští žáci osmých tříd a jejich vrstevníci z víceletých gymnázií druzí. V informatickém myšlení pak byli v mezinárodním srovnání třetí. Výsledky loňského průzkumu představil na tiskové konferenci ústřední ředitel České školní inspekce Tomáš Zatloukal. Při testování se sledovalo používání technologií i shromaždování, posuzování, vytváření a sdílení informací a jejich bezpečné využívání. "Naši žáci dosáhli v informační a počítačové gramotnosti a v informatickém myšlení jedny z nejlepších výsledků ve srovnání s ostatními zeměmi, které byly do mezinárodního šetření zapojeny. Možná se to na jednu stranu ukazuje jako překvapivé, ale na druhou stranu - pokud všechny skupiny žáků z hlediska jejich socioekonomického zázemí mají podmínky pro vzdělávání - tak se ukazuje, jak pozitivní efekt to může systémově mít," uvedl Zatloukal. Školáci vyplňovali přes aplikaci dva půlhodinové testy k počítačové a informační gramotnosti a dva testy na informatické myšlení, které trvaly 25 minut. Dalších 30 minut zabral žákovský dotazník. V počítačové a informační gramotnosti skončili čeští žáci a žačky za Jižní Koreou. V průměru získali 525 bodů, o 15 bodů méně než korejští vrstevníci. Dosáhli nejlepšího výsledku z EU. Unijní průměr činil 497 bodů. V informatickém myšlení čeští žáci a žačky byli třetí s 527 body za tchajwanskými a korejskými školáky. Zaostali za nimi o 21 a o deset bodů. Průměr EU i všech testovaných států byl 483 bodů.