Jiří Hamáček: Kampaň ČSSD se poučí z chyb před volbami do sněmovny

Volební kampaň před podzimními komunálními a senátními volbami bude podle ústředního volebního manažera Jiřího Hamáčka poučením z chyb, kterých se dopustil tým jeho předchůdce Jaroslava Tvrdíka a šéfa ČSSD Jiřího Paroubka před volbami do sněmovny. ČTK řekl, že koncept kampaně předloží stranickému předsednictvu tento pátek. "Součástí (páteční) prezentace bude výstup z prvního průzkumu (výsledků voleb), který jsme si zadali," uvedl Hamáček. Jeho autory budou straničtí analytici, kteří budou vycházet ze sociologických dat agentury STEM, dodal. Jiří Paroubek v rozhovoru ve středeční Mladé frontě Dnes přiznal, že se svými lidmi podcenil téma zadlužení země a přenechal ho pravici. "V tom jsme v kampani zcela zklamali," uvedl. Hamáček ČTK řekl, že bude i této skutečnosti věnovat pozornost. Předsednictvo podle Hamáčka povede také debatu o novém stranickém logu. Šéf ČSSD Bohuslav Sobotka už dříve prozradil, že to bude opět růže a že se budou sociální demokraté držet už osvědčené oranžové barvy. Hamáček má na podzimní kampaň k dispozici 50 milionů korun, což je šestkrát méně, než na kolik ČSSD oficiálně přišla kampaň ke sněmovním volbám. Podle některých informací ale cena sněmovní kampaně ČSSD přesáhla 400 milionů korun.