Karlovarská likérka Jan Becher chce v září zamířit na trh do USA

Likérka Jan Becher - Karlovarská Becherovka (JBKB) hodlá postupně proniknout na trh do USA. Pokud se její plány vydaří, mohla by tam exportovat první litry nápoje letos v září. Prozatím by ale šlo patrně jenom o desítky, možná stovky litrů. Získání pozice na trhu v USA je otázkou delší doby, šance na úspěch jsou ale reálné, řekl ČTK generální ředitel Anthony Schofield. Becherovka prodává v současnosti likér především v Evropě, vyváží přibližně 40 procent produkce. Obchodování v USA má být druhou mimoevropskou expanzí po Číně, kam JBKB začala exportovat v roce 2007. Z poznatků od zahájení prodeje Becherovky na čínském trhu vyplývá, že byla konzumenty a obchodníky přijata pozitivně. Schofield uvedl, že zákazníci jsou v Číně nakloněni především produktům přírodního původu, což je právě případ Becherovky. "K získání mnohem většího povědomí o Becherovce, a to nejenom v souvislosti s vývozem do Číny, může pomoci naše účast na světové výstavě Expo 2010 v Šanghaji," dodal Schofield. Becherovka nyní putuje do více než 35 zemí světa a vývoz neustále roste.

Autor: Peter Gabaľ