Klausovi se nelíbí televizní reklama na vstup do EU

Prezidentovi Václavu Klausovi se nelíbí reklamní spoty agitující pro vstup České republiky do Evropské unie. Kampaň před referendem by podle něj měla provázet vážná diskuse. "Jsem velmi proti tomu, abychom si vstup do EU trivializovali, abychom si mysleli, že je to téměř nevýznamná událost, abychom ji bagatelizovali takovými reklamami, jaké občas vidím v televizi, což musím považovat za cílenou, záměrnou provokaci, která má mít kontraproduktivní účinky, protože nevím, jak by někdo mohl brát reklamu tohoto typu vážně," řekl v úterý novinářům Klaus při návštěvě Pardubic. Prezident zdůraznil, že je pro vážnou debatu, která nastolí i problémy, které jsou se vstupem ČR do unie spojeny. "Jsem rád, že ta debata začíná a myslím, že začíná strašně pozdě," konstatoval. Do referenda zbývá 17 dní. Dosavadní kampaň není příliš viditelná, zvláště v porovnání s kampaní před volbami. Podle expertů ji charakterizuje nedostatek věcných informací, a to jak ze strany euroskeptiků, tak od eurooptimistů, jednotlivé politické strany či vládní představitele nevyjímaje. Vláda, která na informování veřejnosti vyčlenila 200 milionů korun, vsadila v kampani na poselství modelových občanů současných členských států, kteří voliče oslovují z billboardů, televize i inzerátů.