Čeští žáci byli v mezinárodním testování matematiky i přírodních věd nadprůměrní
Žáci čtvrtých i osmých tříd základních škol dosáhli v mezinárodním testování dovedností a znalostí z matematiky i přírodních věd (TIMSS) nadprůměrného výsledku ve srovnání s průměrem zapojených zemí i s průměrem zemí Evropské unie. Lepších výsledků dosahovali v matematice i přírodních vědách chlapci, rozdíly mezi dívkami a chlapci jsou větší u žáků na druhém stupni. Výsledky dnes novinářům představil ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal.
Testování se konalo v roce 2023, ve čtvrtých ročnících se zapojilo 59 zemí, v osmých 44 zemí z celého světa. V Česku se do testování zapojilo asi 220 škol. Nejlepších výsledků dosáhly východoasijské země, jako například Singapur, Tchaj-wan či Korejská republika. Česko se do testování zapojuje od roku 1995, uvedl Zatloukal.
Českým žákům se v testování z matematiky nejméně dařilo v orientaci v grafech, tabulkách či diagramech. Podle Zatloukala je úzký vztah mezi matematickou a čtenářskou gramotností. Žáci podle něj mají potenciál se v této oblasti zlepšovat. V přírodovědných předmětech se čeští žáci podle Zatloukala postupně spíše postupně zhoršují ve všech tématech. Souvisí to podle něj i s aprobovaností učitelů, kdy pedagog nemá vystudovaný obor daného předmětu.