Podíl firem s vlastním webem stoupl v Česku na 83 procent, víc než v EU

Podíl firem v Česku s vlastním webem se za posledních deset let zvýšil o devět procentních bodů na 83 procent, je tak nad průměrem Evropské unie. Sociální sítě využívá 45 procent firem a 23 procent tuzemských podniků přes internet obchoduje. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil Český statistický úřad. V počtu firemních webových stránek je Česko o pět procentních bodů nad evropským průměrem a v podílu firem obchodujících přes web nebo aplikace je napřed o šest procentních bodů. Naopak ve využívání sociálních sítí české firmy o šest procentních bodů zaostávají. "Od roku 2015 má u nás 83 procent podniků své webové stránky. Téměř 60 procent firem je mělo v roce 2020 uzpůsobené i pro mobilní zařízení. Před pěti lety byla takových pouze čtvrtina," uvedl předseda ČSÚ Marek Rojíček. Přestože se od roku 2013 počet firem využívajících sociální sítě v ČR ztrojnásobil, stále výrazně zaostává za severskými státy, Nizozemskem, Belgií či Irskem, kde tento způsob komunikace využívají více než dvě třetiny podniků. "Na sociálních sítích v tuzemsku fungují hlavně cestovní agentury nebo podniky působící v oblasti poskytování ubytování a v mediálním sektoru," dodal ředitel odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ Martin Mana.