Správa železnic zvažuje podzemní propojení pražských nádraží

Správa železnic oživuje plány na propojení pražského Masarykova a hlavního nádraží. Vedle nadzemního koridoru je ve hře podchod vybavený pojízdným dopravníkem, jaký bývá na velkých mezinárodních letištích. Projekt za zhruba 400 milionů korun, který by usnadnil a zrychlil spojení obou pražských nejvytíženějších nádraží, je součástí připravovaného železničního spojení na pražské letiště a dále do Kladna. ČTK to řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský.

Trať z letiště by měla končit právě na Masarykově nádraží. Spojením tohoto nádraží s hlavním nádražím by správa železnic vyhověla požadavkům Evropské unie, která se na stavbě trati, dříve označované za rychlodráhu, má finančně podílet. Požaduje ale, aby vlaky z letiště končily na nádraží s mezinárodním provozem, což Masarykovo nádraží nesplňuje.