Trasa A pražského metra by měla vést do Ruzyně přes Motol

Trasa A pražského metra by měla být v budoucnu prodloužena ze současné konečné Dejvická do Ruzyně přes Motol. Úsek s osmi stanicemi bude dlouhý přes 14 kilometrů, náklady na výstavbu se nyní odhadují na 38 miliard korun, řekl dnes novinářům primátor Pavel Bém (ODS). Stavět by se mělo po etapách, zahájení výstavby se předpokládá kolem roku 2010. Dosud nebylo jasné, kam by měla trasa A z Vítězného náměstí vést. Bylo několik variant. Podle původní měla linka končit ve Zličíně, další předpokládaly přímější vedení trasy na ruzyňské letiště. Na nynějším vedení metra přes Motol se dohodli zástupci města se starosty městských částí na západě metropole. Návrh předpokládá, že z Dejvické povede metro přes Červený vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol, Bílou Horu, Dědinu a Dlouhou míli na letiště. "Opustili jsme myšlenky dojít na letiště nejkratší trasou," podotkl primátorův náměstek Jan Bürgermeister (ODS). Hlediskem pro návrh byly rozvojové možnosti na severozápadě města a obsluha nyní zastavěných území, dodal.