VZP poslala dopis nemocnici, v níž měl problémy český pacient

Všeobecná zdravotní pojišťovna odeslala dopis bruselské Nemocnici svaté Anny a svatého Remigia, v němž žádá vysvětlení okolností případu svého klienta. ČTK to řekl mluvčí VZP Jiří Suttner. "Chceme vysvětlit okolnosti," uvedl.

Bruselští lékaři zjistili u sedmapadesátiletého Čecha neprůchodná střeva. Když si vybral, že chce operaci až v Česku, uložili ho v suterénní místnosti a dál se o něj nestarali. Podle českých lékařů přežil jen díky své vitalitě a dobré kondici. Pacient dorazil do pardubické nemocnice více než tři dny poté, co v Belgii určili jeho diagnózu. Po celou dobu byl vystaven velkým bolestem. "Tvrdíme, že postup nemocnice nebyl lege artis, nebyla mu poskytnuta nezbytná péče, byl vystaven značnému riziku i útrapám, a to je pro nás nepřijatelné," řekl ředitel pardubické nemocnice Jan Feřtek.

Podle původních informací nechtěla nemocnice přijmout evropský průkaz pojištěnce, který pacient měl, ale žádala platbu v hotovosti. Ředitel bruselské nemocnice Guilbert de Fauconval uvedl, že v penězích problém nebyl, protože přijímají platby v hotovosti i bankovním převodem, od pacientů i pojišťoven. Evropský průkaz měl pacientovi zajistit nezbytnou lékařskou péči ve stejném rozsahu jako Belgičanům. Navíc měl komerční připojištění spojené s asistencí u pojišťovny Kooperativa. "Asistenční služba nezvládla svou roli. Pro pacienta přijela po dvou dnech sanita bez lékaře," uvedl Feřtek. Zástupci asistenční služby toto tvrzení odmítli.