ACNielsen: Většina Čechů nakupuje v moderních typech obchodů

Češi si v posledních letech podle studie agentury ACNielsen oblíbili nakupování v moderních typech obchodů, jako jsou super- a hypermarkety. Společně se Slováky a Slovinci tak patří mezi nejpokrokovější zákazníky ve střední a východní Evropě. Lidé stále častěji nakupují především v hypermarketech, kvůli kterým naopak v tuzemsku klesá zájem o tradiční malé prodejny.

Dana Slámová ze společnosti ACNielsen ve čtvrtek řekla, že zatímco v Maďarsku utrácí největší část svého rozpočtu za nákupy v super- a hypermarketech 56 procent a v Polsku 35 procent lidí, v ČR jejich podíl činí 70 procent. ČR nyní vykazuje nejvyšší hustotu hypermarketů ve střední Evropě. Na milion obyvatel v tuzemsku připadá 16 hypermarketů, zatímco například v Maďarsku jich je osm a v Polsku pět.