Bárta: Část SŽDC se možná vrátí pod dráhy, cargo musí expandovat

Pod vedením ministra dopravy Víta Bárty se mohou uskutečnit největší změny v uspořádání české železnice za poslední léta. Ministr pro ČTK připustil opětovné propojení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a Českých drah do jednoho holdingu, nákladní dopravce ČD Cargo by zase měl expandovat do zahraničí, především na východ. "Je to tak, určitě tu myšlenku máme a zabýváme se jí," řekl Bárta na dotaz k možnému propojení ČD a SŽDC. Obě firmy vznikly v roce 2003 rozdělením tehdejší státní organizace České dráhy. Znovuspojení by ale podle Bárty nebylo úplné. Správa železnic by se rozdělila na dvě části. Menší z nich, která vlastní a staví koleje, by se mohla sloučit s Ředitelstvím silnic a dálnic, které má stejné úkoly v silniční výstavbě. "Logika je pořád stejná, chceme snížit počet organizací, které máme pod ministerstvem dopravy," uvedl Bárta. Druhá větší část SŽDC, která má na starosti provoz na tratích, by se mohla stát dcerou nebo divizí ČD. Podobný model funguje například u německých Deutsche Bahn.