ČEZ si stěžuje na praktiky alternativních prodejců elektřiny

Společnost ČEZ podala Státní energetické inspekci (SEI) oznámení o nekalých soutěžních praktikách, které se podle ní dopouštějí alternativní dodavatelé elektřiny Bohemia Energy, Bicorn a Centropol. Neseriózní prodejci podle společnosti ČEZ používají zavádějící informace, aby vzbudili zájem a důvěru spotřebitelů. Zákaznická linka společnosti ČEZ Prodej registruje týdně průměrně 20 upozornění od zákazníků z různých regionů na pochybné postupy podomních obchodníků. Bohemia Energy stížnost považuje za neoprávněnou, Centropol Energy ji označil za tendenční a zavádějící.

Firma Bohemia Energy reagovala s tím, že od podomního prodeje ustoupila na konci loňského roku. "Externí firmy nebyly schopny zajistit kvalitu prodeje, jaký od nich Bohemia Energy požadovala. V některých případech opravdu podávaly potencionálním zákazníkům klamné informace," sdělila společnost ČTK. Bohemia Energy tvrdí, že v současnosti nabízí domácnostem elektřinu pouze prostřednictvím jediného prodejce, jehož činnost má firma prověřenu a pod kontrolou. Společnost Centropol Energy uvedla, že její obchodní aktivity jsou maximálně průhledné a každý zákazník má ve smlouvě uvedenou garanci nižší ceny právě proti skupině ČEZ. "Pro skupinu ČEZ je Centropol Energy trnem v oku, jelikož v současné době získává měsíčně více než 14.000 smluv se spokojenými koncovými zákazníky z řad domácností," řekl ČTK obchodní ředitel firmy Lukáš Pokrupa.