Eurokampaň se zaměřila na domácí témata a byla nudná

Češi mohli v úterý naposledy zhlédnout na televizních obrazovkách, jak si strany a hnutí kandidující do Evropského parlamentu chtěly získat jejich přízeň. Podle politologů byla vizuální podoba agitace nezajímavá, nudná, až na výjimky bez nápadů, natož vtipu. Těžko mohla přesvědčit váhající voliče, aby tento víkend přišli volit.

"Byla to velká ubohost. Krajně nezajímavé, bez humoru," zhodnotil předvolební kampaň viceprezident Rady pro reklamy Jiří Mikeš. Určitou čistotou jej zaujaly jen agitace ODS a Nezávislých v čele s někdejším ředitelem televize Nova Vladimírem Železným. Vysloveně za znechucující a odrazující považuje televizní spoty.

"Kampaň byla strašně málo o evropských tématech," soudí politoložka Vladimíra Dvořáková z Vysoké školy ekonomické. I ona hodnotí kampaň dost kriticky: "Bylo to dost ubohé, kampaň o ničem nevypovídala, moc se navzájem nelišila," řekla ČTK. Podle ní se kampaň vůbec nepovedla Straně zelených. Místo toho, aby se zaměřila na mladé voliče, kteří nevědí koho volit, a zvolila jim blízká a atraktivní témata, vsadila na minulost nebo konfrontační politické otázky, které těžko mohou oslovit mladou generaci.