Inspekce: Doučování se neúčastní 20 procent žáků a studentů, kteří to potřebují

Doučování, v důsledku distanční výuky, v prvním pololetí tohoto školního roku potřebovalo 220.000 žáků a studentů v Česku. Zhruba 20 procent z nich se do něj ale nezapojilo. Výsledky zjišťování představili zástupci České školní inspekce na on-line tiskové konferenci. Podle inspekce je nutné zlepšit i spolupráci mezi školami a pedagogickými fakultami vysokých škol. Ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal řekl, že doučování v prvním pololetí potřebovalo 180.000 žáků základních škol a 40.000 středoškoláků. Z nich se na ZŠ nezapojilo přes 30.000 žáků a na SŠ více než 15.000 studentů. Podle inspektora bylo nejvíce nezapojených žáků v Ústeckém a Moravskoslezském kraji, ale i v Jihočeském a Olomouckém kraji, které nepatří ke strukturálně znevýhodněným regionům. Zatloukal uvedl, že sedm procent základních škol, deset procent středních odborných škol a 30 procent gymnázií také doučování neorganizuje. Podle něj to neznamená, že tamní studenti nikdo nedoučuje, ale že tyto školy nevyhodnotily nutnost systémové podpory většího počtu žáků. "Což úplně neodpovídá těm problémům, které byly v průběhu distanční výuky zaznamenány, a spíše se jeví, že v případě některých z těchto škol nebyla věnována dostatečná pozornost diagnostice žáků," poznamenal Zatloukal. Nejčastěji doučovanými předměty jsou čeština a matematika. Následuje cizí jazyk, na středních školách pak i odborné předměty.