KPMG: Turisty lákají Praha a lázně, ostatní regiony zaostávají

Zahraniční turisty lákají do České republiky především Praha a lázeňská města, ostatní regiony však zaostávají. Nabídka služeb prý neodpovídá požadavkům a je příliš jednotvárná. Stát i místní samospráva by měly málo známé oblasti více propagovat, uvádí analýza, kterou společnost KPMG Advisory zpracovala pro ministerstvo pro místní rozvoj. Například lázně se specializují na starší generace a hosty, jejichž pobyt hradí zdravotní pojišťovna. Opomíjejí však nabídku služeb v oblasti zdravého životního stylu, což by přilákalo i mladší věkové kategorie. Venkovská turistika se zase zaměřuje pouze na ubytovací služby a nenabízí takřka žádné doplňkové programy. Pivovary by měly využít popularity českého piva a zakládat návštěvnická centra a muzea, ale to se také neděje. U pracovníků v cestovním ruchu chybí tradiční pohostinnost a jazykové znalosti, stále přetrvává nešvar používání dvojích cen. Daň z přidané hodnoty u stravovacích služeb ve výši 19 procent navíc patří k nejvyšším v celé EU. Od příštího roku vzroste také DPH u ubytovacích služeb.