Ministerstvo školství doporučilo vysvědčení se slovním či kombinovaným hodnocením

Na závěrečném vysvědčení tohoto školního roku by měly školy s ohledem na výuku na dálku využít spíš než známek slovního hodnocení, případně kombinace obou způsobů hodnocení. Podobně jako už v pololetí jim to doporučilo ministerstvo školství. Omezený rozsah probraného učiva kvůli distančnímu vzdělávání by podle něj neměl být důvodem k nehodnocení a vysvědčení by mělo zohledňovat i to, jak žák pracoval při distančním vzdělávání. V pololetí podle České školní inspekce navzdory doporučení ministerstva na vysvědčení jednoznačně převládala klasifikace.  Změnu v přístupu k závěrečnému hodnocení provedlo 15 procent základních škol a méně než desetina středních škol. V případě základních škol šlo ve třetině případů o zavedení kombinovaného nebo slovního hodnocení ve všech třídách, ve zbytku šlo jen o některé třídy. Do budoucna uvažuje o slovním hodnocení dalších asi šest procent základních škol, uvedla inspekce.