Ministerstvo školství rozeslalo školám návod k poskytování doučování pro žáky

Ministerstvo školství rozeslalo do škol návod na poskytování takzvané pedagogické intervence, která nejčastěji představuje doučování. Od ledna mohou o této podpoře nově rozhodovat nejen pedagogické poradny, ale i sami ředitelé škol. Podle úřadu je vhodná například u školáků z málo podnětných rodin či po delší nemoci nebo i u dětí s mimořádným nadáním. Vyplývá to z materiálu, který ČTK poskytla mluvčí ministerstva Aneta Lednová. Návod souvisí s novelou vyhlášky o inkluzi, která začala platit od nového roku. Obsahuje informace o příslušné legislativě a financování i doporučení, jak by škola při poskytování pedagogické intervence měla postupovat. Jestliže žák nedosahuje očekávaných výsledků nebo je naopak plní nad očekávání, měl se by podle návodu učitel snažit zjistit, jaký druh podpory dítě potřebuje. Pedagogové, pracovníci školské poradny a ředitel by se pak měli s žákem a jeho rodiči domluvit se na dalším postupu. Návrh na schůzku může podle ministerstva podat kdokoliv z výše uvedených.