Ministr školství: Žáci z prvního stupně by se měli vrátit do školy 12. dubna

Od pondělí 12. dubna by se do škol měly vrátit děti z 1. stupně. Termín potvrdil ministr školství Robert Plaga za hnutí ANO s tím, že návrh musí ještě v úterý projednat vláda. Návrat žáků do škol se ale podle ministra nemusí týkat okresů, ve kterých bude špatná epidemická situace. Celé třídy se budou v prezenční výuce střídat po týdnu. Děti budou muset ve škole nosit roušky a dvakrát týdně se testovat neinvazivními antigenními testy. V týdnu od 19. dubna by se pak mohla podle Plagy obnovit praktická výuka na středních školách a pro studenty posledních ročníků univerzit. Otevřít by se měly i mateřské školky, ale jen pro předškoláky. Děti ve školkách nebudou muset nosit roušky.

Opoziční strany nesouhlasí s vládním plánem, aby se návrat dětí do škol řídil podle situace s epidemií covidu-19 v jednotlivých okresech. Vadí jim i plán na rotační výuku na ZŠ. Jejich představitelé to odpověděli na dotaz ČTK. "Vládní protiepidemický systém PES, který vycházel z údajných přesných epidemických dat, nikdy pořádně nefungoval. A proč se najednou má zrovna otevření škol stát předmětem takových experimentů?" uvedl místopředseda ODS Martin Baxa. Pokud má být výuka rotační, není k omezení žádný důvod, míní. Podle předsedy hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) Tomio Okamura ČTK řekl, že děti by měly jít do školy hned.

Podle zástupců škol jsou podmínky, za jakých se po 12. dubnu vrátí do škol část žáků, akceptovatelné. Důležité je, aby se děti do škol vrátily, řekli ČTK předsedové Unie školských asociací a Asociace ředitelů základních škol Jiří Zajíček a Michal Černý. Předsedkyně Asociace ředitelů gymnázií Renata Schejbalová informace o plánu návratu dětí příliš nekomentovala, gymnázií se totiž netýkaly. Rotační výuku považuje Zajíček za akceptovatelný kompromis, aby se mohl vrátit do škol první stupeň. Netěší ho ale odklad praktické výuky, ale vzhledem k epidemické situaci ho chápe. Současně poukázal na to, že je stále neznámý návrat středoškoláků do škol.