Na metru D budou vlaky bez řidiče, začne se stavět na Pankráci

Na nové trase metra D budou jezdit vlaky bez řidiče. Jako první se začne stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice. Rozhodli o tom pražští radní. Stavba první části metra D by měla být hotova do roku 2022, Praha by pak na stavbu mohla čerpat dotace z evropských fondů. Náklady jsou odhadovány v řádu několika desítek miliard korun. Dopravní podnik (DPP) nyní řeší výkup pozemků. Původně mělo být postaveno metro jezdící se strojvůdcem, náklady byly odhadovány na necelých 30 miliard. Nynější vedení města ale schválilo změnu záměru, kdy Praha začne stavět tzv. bezobslužné metro. Důvodem je, že náklady na stavbu budou vyšší, nižší však budou následné provozní náklady. Metro D spojí centrum s jižní částí města.

Záměr kritizuje opoziční ODS, podle předsedy pražské ODS Filipa Humplíka Praha na schválenou variantu nemá peníze. "Nemůžeme souhlasit s megalomanskou podobou projektu, který z původně plánovaných 35 miliard narostl na 50 miliard. Taková investice se začíná jevit jako nereálná a městským rozpočtem neufinacovatelná," uvedl Humplík. Praha by podle ODS měla nejdřív postavit úsek Pankrác-Nové Dvory a konečnou Depo Písnice by měla stavět až poté, co zjistí, zda bude využívána. Kritiku ODS odmítl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Podle jeho slov není kouskování trasy dobré, navíc v Písnici je rozvojové území, kde může vzniknout například záchytné parkoviště P+R. "Salámová metoda není správná a celá oblast dostane impuls k dalšímu rozvoji," řekl.