Kultura
"Dona Giovanniho" představí čeští operní pěvci do 7. února celkem pětkrát. "Kozelnou flétnu" celkem jedenáctkrát, z toho jen v Tokiu čtyřikrát. A proč se rozhodli nově nastudovat toto Mozartovo dílo, jehož obnovená premiéra v Česku bude až po jejich návratu z Japonska..? Dodejme, že přední česká scéna "Kouzelnou flétnu" pro umělecký zájezd obnovila po 150-ti úspěšných domácích reprízách. Pro Národní divadlo je současná premiéra už patnáctá od roku 1792, kdy byla tato Mozartova opera v Praze provedena poprvé. I přesto, že se umělcům nemá předem nic přát, popřála jsem panu Průdkovi, aby se turné povedlo...
i přední mladý český violoncellista Jiří Bárta. Vy si ukázku z jedné Rachmaninovy skladby poslechnete za malou chvíli v podání houslového virtuosa Václava Hudečka, který bývá v Japonsku také vždy velmi vítaným hostem. Na to, jaké ho čekají letos zahraniční aktivity, jsem se ho zeptala na autogramiádě Evy Urbanové v pražském megastoru Bontonland, kde společně podepisovali album "České Vánoce", na němž Václav Hudeček sopranistku doprovází spolu s varhaníkem Jaroslavem Tůmou...
"Zuzana je sama doma" - tak se jmenovalo "semaforské" představení zlaté éry šedesátých let, které mělo 138 repríz. Po něm následovala dvě další - "Zuzana je zase sama doma" s 57 reprízami a "Zuzana je všude doma" s 96 reprízami, která v sedmdesátých letech vystřídalo pásmo písniček "Zuzana v lázni" se 140 reprízami.
První interpretkou byla Zuzana Stivínová, druhou Zuzana Burianová. Nyní je na repertoáru po čtyřech desítkách let nový program s názvem "Zuzana se vrací" se Zuzanou Stirskou. Hraje se na prknech téhož divadla, nikoli už však v pasáži Alfa na Václavském náměstí, ale v suterénních prostorách Hudebního divadla v Karlíně, kde před několika lety našlo nové sídlo a cítí se tu stejně spokojeně, neboť zájem publika o Semafor neopadá. V čem jsou zmíněná představení odlišná, na to v mi rozhovoru odpověděl umělecký šéf této legendární pražské scény pan Jiří Suchý...