ÚOHS dal Student Agency za nízké ceny pokutu šest milionů Kč
Antimonopolní úřad uložil dopravci Student Agency pokutu 6,185 milionu korun za nízké ceny na autobusové lince Praha-Brno před dvěma lety. ČTK to sdělil mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj. Informaci potvrdil i předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Rafaj s tím, že Student Agency podle úředníků zneužila svého dominantního postavení na trhu. Firma s verdiktem nesouhlasí a odvolá se. Naopak společnost ASIANA, která podnět podala, je s verdiktem spokojena a připravuje další kroky. Podle antimonopolního úřadu společnost Student Agency uplatňovala predátorské ceny od začátku prosince 2007 do začátku března 2008, kdy na lince začala jezdit i Asiana. Ta zavedla nižší ceny, než za které jezdila Student Agency. Cenový boj mezi konkurencí byl z krátkodobého hlediska výhodný především pro cestující. Asiana zpočátku nastavila ceny na 50 korunách. Student Agency, která na trhu získala dominantní postavení, v reakci na to pro majitele kreditních jízdenek snížila jízdné ze 150 Kč na 50 Kč u spojů, které vyjížděly ve stejnou dobu jako autobusy Asiany. Podle konkurence byly ceny u SA podnákladové. Student Agency se právě brání tím, že antimonopolní úřad údajně špatně vymezil trh, když nevzal v potaz další autobusové dopravce na trati a ani železnici, respektive České dráhy, které na trase Praha-Brno také jezdí. Aktuálním verdiktem prý vlastně rozhodl, že si autobusy, vlaky a automobily vzájemně nekonkurují. "Myslíme si, že je dvojí metr na soukromé firmy a státem vlastněné subjekty," řekl Ondrůj s tím, že úřad údajně odmítl další důkazní šetření, které firma požadovala. Podle mluvčího prý navíc byla SA v zisku i tehdy, když jezdila u některých dokladů za 50 korun. "Je tedy nesmysl říkat, že jsme jezdili za podnákladové ceny," dodal Ondrůj.