Stát dá na propagaci turistiky v Česku čtvrt miliardy
Stát dá letos na zahraniční propagaci tuzemských turistických lákadel téměř 250 milionů korun. Loni vynaložil prostřednictvím vládní agentury CzechTourism zhruba o 20 milionů méně. Odhadem desítky milionů pak půjdou do propagace turistiky na domácím trhu. Účelem je podpořit obce a regiony, které v rozvoji turistiky dosud příliš úspěšné nebyly. "Potřebujeme nabídnout nejen Prahu, Karlovy Vary, ale i jiná místa," řekl při čtvrtečním zahájení veletrhů Go a Regiontour v Brně ministr pro místní rozvoj Jiří Paroubek. Loni do republiky přicestovalo 7,7 milionu zahraničních turistů, což bylo podle něj téměř o čtvrtinu více a znamenalo to nejúspěšnější výsledek v historii samostatného českého státu. Do budoucna je podle něj reálný další růst zahraniční návštěvnosti, a to na úrovni asi deseti až 15 procent. Vládní agentura CzechTourism se domnívá, že letos přicestuje téměř 8,5 milionu zahraničních turistů. Naproti tomu soukromá analytická firma Mag Consulting odhaduje, že jich bude pouze 7,8 milionu. Cizinci utratili v Česku 108 až 110 miliard korun, což by znamenalo meziroční růst o osm až deset procent. Třetina turistů do země jezdí z Německa, následují Slováci a Britové.