Kampaň o EU má oslovit lidi nevyhledávající aktivně informace

Informační kampaň k červnovému referendu o vstupu České republiky do EU se soustředí například na starší občany, ženy v domácnosti a lidi žijící na venkově. "Doposud se totiž informace o Evropské unii dostávaly především k obyvatelům větších měst a mladým lidem, kteří běžně pracují s internetem a aktivně pátrají po informacích," řekla ČTK ředitelka odboru komunikační strategie ministerstva zahraničí Jana Adamcová. Ministerstvo zahraničí má proto v plánu působit větší měrou v regionech. V České republice nyní funguje 17 regionálních evropských informačních center. "Jejich činnost koordinujeme s kraji a městy. Pro následující rok a půl chceme rozšířit tuto síť tak, aby v každém kraji bylo alespoň jedno regionální informační středisko a tři městská evropská informační centra," vysvětlila novinářům Jana Adamcová. Velkému zájmu se tato regionální střediska podle Adamcové těší například na Olomoucku.

Celá kampaň přijde na 200 milionů korun. Z toho deset až 20 procent bude věnováno na prezentaci ČR v členských zemích Evropské unie. Česká republika by se zde měla představit jako kandidát připravený na vstup. Polovina ze zbylých peněz bude investována do nákupu reklamních ploch, vysílacího času v rozhlase a televizích, financování regionálních projektů, bezplatné informační linky (800 200 200) a internetového serveru (www.euroskop.cz). Druhou část hodlá ministerstvo využít k podpoře projektů do dvou milionů korun. Tyto peníze poplynou do regionálních evropských středisek, neziskového sektoru, případně na jiné jednorázové projekty. Neziskové organizace se mohou hlásit se svými náměty do 24. ledna. Referendum, v němž se občané budou moci vyjádřit ke vstupu České republiky do Evropské unie, se má konat 15. a 16. června. O vstupu své země do unie budou hlasovat také obyvatelé ostatních kandidátských států.

Autor: Eva Petržílková