Volební kampaň je nejúčinnější asi přes média

Politické strany se snaží získat hlasy voličů nejrůznějšími prostředky. Během předvolební kampaně pořádají mítinky a neformální setkání, vylepují billboardy, rozesílají do schránek volební tiskoviny nebo rozdávají lidem drobné dárkové předměty se stranickým logem. Své kandidáty představují jako seriózní politiky s jasným programem, ale zároveň jako občany s každodenními radostmi a strastmi. Odborníci se shodují v tom, že v moderní době mají největší vliv na rozhodování voličů sdělovací prostředky, zejména pak televize. Názory lidí dlouhodobě ovlivňuje každodenní zpravodajství, televizní a rozhlasové diskuse, novinové články, daleko méně pak připravené spoty a placená inzerce v médiích. Odborníci na reklamu soudí, že méně významnou roli v předvolební agitaci sehrávají předvolební billboardy či vystoupení hvězd šoubyznysu, které si některé strany na mítinky objednávají. Někteří sázejí na osobní kontakt politiků s voličem, jiní vyzdvihují účast v televizních a rozhlasových debatách či roznášení volebních materiálů do schránek. Hlavně nerozhodnutí voliči se nechají podobou kampaně relativně dost ovlivnit.

Autor: Ivo Prokop