Odborníci: Digitální výuka se po roce fungování osvědčila

Digitální výuka, kdy má každé dítě ve třídě malý notebook a učí se s pomocí multimediálních učebnic a interaktivní tabule, se po prvním roce fungování osvědčila. S těmito závěry přišli odborníci z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, kteří od loňského roku ověřují digitální výuku na třech českých základních školách. Žáky zapojené do projektu Vzdělání 21 prý výuka víc baví a jsou aktivnější. Rezervy prý mají ale učitelé, kteří často neumí využívat moderní techniku ve výuce. Od loňského září ověřují novou formu výuky žáci šesté třídy ze základní školy v Praze, České Kamenici a Českých Budějovicích. Projekt Vzdělání 21 sponzorují soukromé firmy obchodující s počítači a vzdělávacími pomůckami.

Testování má trvat ještě tři roky, během té doby budou odborníci na pedagogiku vyhodnocovat přínosy a negativa nového stylu vyučování. V tomto školním roce se projekt rozšíří i na další tři základní školy. Moderní vyučovací metody narážejí v Česku právě na špatné technické vybavení škol.