Pohodu a klid v turistické sezóně "přejí" mistrovství v ledním hokeji, vstup do EU a Paul McCartney, Santana, Lenny Kravitz, Jethro Tull
Zahraniční turisty k návštěvě České republiky bude poprvé v historii zvát velká televizní reklamní kampaň. Vysílat ji bude v dubnu a květnu téměř 1500krát pět celosvětových satelitních televizí ve svém evropském vysílání. Výroba spotu a nákup reklamních časů na televizních stanicích CNN, BBC, Discovery, National Geographic a Eurosport stála milion eur, tedy asi 30 milionů korun.
"Letošní rok je výjimečný. ČR společně s dalšími devíti kandidátskými zeměmi vstupuje do EU. Celý květen se ponese v duchu oslav. Prahu čekají kulturní události související se vstupem do EU. Například v Praze to bude exteriérová výstava současného evropského umění. Tento rok je také výjimečný tím, že za několik málo týdnů začíná mistrovství světa v ledním hokeji, což bude jedna z největších světových událostí. Je to obrovská příležitost pro Prahu, jak se zviditelnit a přilákat turisty ze zahraničí."
Celá letní velká sezóna se bude podle slov primátora Pavla Béma odehrávat kromě zmíněného v duchu tradičních aktivit, jako jsou například snad nejslavnější kulturní akce - Pražské jaro a Pražský podzim. Kromě fanoušků vážné hudby chce magistrát Prahy přilákat milovníky rockové hudby.
"Praha bude hostit v letošním roce pět světových es skutečně nejvyšší velikosti. Přijede Paul McCartney, přijede Santana, Lenny Kravitz, Jethro Tull. To jsou události, které si nepochybně aspoň střední Evropa nenechá utéci. Jsem přesvědčen, že do Prahy přivede pozornost řádově stovek tisíc návštěvníků."
Ze slov primátora Prahy Pavla Béma vyplývá, že klid a pohoda propagovaná ve zmíněném spotu bude mít v Praze asi těžko podobu poloprázdného a poklidného města.