Přehled tisku

Zdroj: YouTube
0:00
/
0:00

Mladá fronta Dnes se vyjadřuje k úrovni předvolebního spotu, jehož název Přemluv bábu a dědu, ať nevolí levici naznačuje, kam jím mladí interpreti míří. Herec Jiří Mádl a herečka Martha Issová přesvědčují své vrstevníky, aby navštívili prarodiče a přesvědčili je o škodlivosti levicových stran pro budoucnost naší země.

Mladá fronta Dnes se vyjadřuje k úrovni předvolebního spotu, jehož název Přemluv bábu a dědu, ať nevolí levici naznačuje, kam jím mladí interpreti míří. Herec Jiří Mádl a herečka Martha Issová přesvědčují své vrstevníky, aby navštívili prarodiče a přesvědčili je o škodlivosti levicových stran pro budoucnost naší země. Z klipu se dozvídáme, že staří lidé mají selektivní paměť a nepamatují si to zlé z období komunistické vlády, klidně si umřou, zatímco mladí budou muset platit jejich dluhy.

Zdroj: YouTube
Jako odměnu navrhuje pro důchodce, kteří se nechají přemluvit, jednu návštěvu navíc zdarma. Klip je zpracován se snahou o vtip, podle komentátorky Mladé fronty Dnes ale spíš děsí. Uvádí konkrétní případ ze života, kdy se to, co je v klipu míněno snad jako nadsázka, děje doopravdy. Metody vydírání, k nimž vybízí klip, považuje totalitní a stará generace na ně nezapomněla, naopak, ještě se jim umí bránit.

Na problém mezigeneračního sporu v rámci probíhající volební kampaně (nejen videospot, ale například i diskuse na Facebooku), reagují také Lidové noviny. Socioložka Jiřina Šiklová deníku řekla, že se tímto způsobem ve společnosti vytváří nežádoucí averze vůči věkovým skupinám. "Je to snaha velice vulgárním způsobem oslovit mladé voliče," uvedla Šiklová. Deník přináší také rozhovor s herečkou Marthou Isovou, která uvádí, že inspiraci k natočení spotu dal podle zahraničního vzoru režisér Petr Zelenka. "Kdyby to vyznělo tak, že haníme staré lidi, tak by mě to hrozně mrzelo. Míněno to tak nebylo,"řekla Issová deníku.


Foto: ČTK
Zatímco evropský letecký průmysl i postižení jednotlivci sčítají škody způsobené aktivitou finské sopky, komentář Hospodářských novin vyjadřuje přání, aby klid bez letedel na evropském nebi trval déle. "Zrychlené tempo přepravy letadly nakazilo téměř všechny aspekty našich životů," píše se v komentáři. Podle autora "letadla ignorují prostory mezi výchozím a cílovým bodem," ty lze poznávat pouze pomocí pomalé povrchové dopravy. Autor preferuje například mezikontinentální dopravu lodí. Z paluby, která se pohubuje ve vlnách, lze podle něj jen politovat chudáky, kteří "sviští oblohou v přeplněné hliníkové trubce."


Zdroj: Česká pošta
Česká pošta chystá největší revoluci v tištění a vydávání známek za poslední desítky let, uvádí Mladá fronta Dnes. Známky už nebudou mít jen číselnou korunovou hodnotu, ale budou označené i písmeny. Například písmeno A ponesou známky, které se mohou nalepit na dopisy směřující někam do Česka. Označení E bude na známkách se základním tarifem do evropských zemí a Z bude pro dopisy do zámoří. Tento týden ve středu vyjde první takto označená známka, s komiksovou fenkou Fifinkou ze Čtyřlístku. Pošta se chystá i na další změny. Známky budou samolepicí, takže nebude potřeba je olizovat. Padne také pravidlo, že se na nich s výjimkou prezidenta nezobrazují žijící osobnosti.


Foto: Evropská komise
Komentář Hospodářských novin se zastavuje u projektu Chytrá energie, který je de facto alternativním návrhem ke Státní energetické koncepci. Minulý týden ho představila skupina českých ekologických organizací. V deníku čteme: „Největší přínos Chytré energie je v tom, že nebere vysokou spotřebu v ČR jako dogma. Vychází z přesvědčení, že naší zemi nejvíce prospěje, když ušetříme co nejvíce energie a zbytek v co největší míře vyrobíme z malých obnovitelných zdrojů. Ekologické organizace odvedly velký kus práce, když v Chytré energii představily celou paletu opatření sahajících od energetických úspor v budovách, elektrospotřebičích, průmyslu a dopravě až po nejrůznější typy podpory pro obnovitelné zdroje." Mnohá opatření jsou podle komentátora v Chytré energii naznačena zatím jen povrchně a budou potřebovat odborné rozpracování. Zde vidí autor příležitost pro vstup „zeleného byznysu", firem a podniků, které působí na poli ekologických technologií. „Je třeba, aby zelený byznys přes svou fragmentaci a různorodost našel v klíčových koncepčních otázkách společnou řeč a vystupoval jednotně."