Průzkum: Dvě třetiny české populace neví, co je to dlouhodobý investiční produkt

Dvě třetiny české populace neví, co je to dlouhodobý investiční produkt, takzvaný DIP. Vyplývá to z průzkumu výzkumné agentury STEM/MARK pro investiční platformu Fondee, kterého se zúčastnilo téměř 800 respondentů mezi 18 až 64 roky věku. Vedle penzijního spoření se jedná o jediný státem podporovaný prostředek, kterým chce stát motivovat lidi k individuální finanční přípravě na penzi, a ulehčit tak penzijnímu systému. Od 1. ledna 2024, kdy začaly své finanční produkty v režimu DIP nabízet první společnosti, do června novinku uzavřelo odhadem 60.000 lidí. "Je v zájmu státu a veřejných financí DIP propagovat, stejně jako investování coby normální a hlavně perspektivní způsob, jak se na penzi připravit," řekl spoluzakladatel Fondee Jan Hlavsa. Zatímco zejména v západních státech je naprosto běžné a hlavně výhodné se na stáří zajišťovat pomocí investic, Češi podle něj stále ve velkém volí konzervativní spořicí produkty, které třeba ani nepřekonají inflaci.