Rekonstrukce Masarykova nádraží v Praze vyjde na téměř 3,4 miliardy
Rekonstrukci Masarykova nádraží v Praze zajistí pro Správu železnic za zhruba 3,39 miliardy korun firmy STRABAG Rail a STRABAG, které uspěly v tendru. V tiskové zprávě o tom informovala mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová. Při rekonstrukci vznikne platforma nad kolejištěm, lepší spojení s Florencí a namísto dosavadních sedmi budou vlaky stavět u devíti kolejí. Hotovo má být v roce 2027. SŽ plánuje v Praze také rekonstrukci smíchovského a hlavního nádraží. Práce začnou na začátku příštího roku, nádraží bude i při rekonstrukci fungovat a vlaky na něm budou nadále zastavovat s dílčími omezeními. Po rekonstrukci bude nejstarší pražské nádraží bezbariérové a nové zastřešení propojí Florenc s Hybernskou ulicí a hlavním nádražím. Z patra povedou eskalátory, schodiště a výtahy na jednotlivá nástupiště. Vznikne rovněž nový vestibul pro čekající cestující.
V plánu je také rekonstrukce nové odbavovací haly hlavního nádraží. SŽ spolu s pražským magistrátem a dopravním podnikem na rekonstrukci haly, úpravy Vrchlického sadů a řešení plánované tramvajové trati z Vinohradské do Bolzanovy ulice vyhlásila architektonickou soutěž, ve které uspělo dánské studio Henning Larsen Architects. Vítězný návrh následně vzbudil kritiku, protože počítá s odstraněním velké části haly.