Řidiči senioři bourají nejméně, jejich nehody jsou však závažnější

Řidiči senioři bourají proti jiným věkovým skupinám nejméně, jejich nehody však bývají podle statistik závažnější. U šoférů nad 65 let je pravděpodobnost fatálního důsledku při nehodě dvojnásobná, u starších 76 let pak v porovnání s 18letými dokonce 16krát vyšší. Vyplývá to z údajů projektu Senior bez nehod. Senioři loni byli u 13 procent dopravních nehod, u smrtelných incidentů tvořili podíl 19 procent.

Podle policejních statistik jsou důchodci za volantem zkušení, obvykle nepřekračují nejvyšší povolenou rychlost ani neřídí pod vlivem alkoholu či jiných návykových látek. Naproti tomu však starší řidiči mají pomalejší reakce i horší prostorové vnímání. A pokud se vydají v ranní špičce do centra velkých měst, přináší to pro většinu z nich další stres. Lidé nad 65 let také za volantem hůře řeší nenadále situace.

Ve věkové skupině 81 až 90 let výrazně převažují muži, takto starých žen-řidiček je podle statistik pojišťovny pouze 15 procent. "Nejstarším zákazníkem v privátním povinném ručení Uniqa je 98letý muž, V kategorii 90 plus jich pojišťovna eviduje zhruba 130," uvedla Eva Svobodová z pojišťovny. Řidiči starší 65 let musí absolvovat povinné lékařské prohlídky, od 68 let jsou povinné prohlídky každé dva roky.