Vláda má logo pro kampaň k EU: Nápis ANO se zlatými hvězdičkami

Češi říkají ano vstupu republiky do Evropské unie. Tak to alespoň vypadá při pohledu na logo, které na dnešním zasedání vybralo předsednictvo vlády pro kampaň před červnovým referendem. Logo tvoří zlatý nápis ANO na modrém pozadí a poslední písmeno O se skládá z hvězdiček, podobně jako je tomu na vlajce unie. "Hledali jsme logo, z něhož by bylo naprosto zřejmé, že jde o EU, logo, jež odpovídá vůli celé politické reprezentace," řekl ministr zahraničí Cyril Svoboda (KDU-ČSL). Ministři podle něj vybírali ze tří návrhů, které postoupily do užšího výběru. Některé z nich byly prý vhodné spíše pro čistící prostředky než pro kampaň ke vstupu do EU. Vítězné logo navrhla agentury TBWA/Praha. Logo, které se bude objevovat na všech propagačních materiálech, doprovodí také hesla. V první fázi to budou otázky jako například: "Chcete znát klady a zápory evropské sociální politiky?" Druhou fázi kampaně před referendem by měly reprezentovat například hesla: "Investice neznají hranice. Růst nezná hranice. Vzdělání nezná hranice." Poslední fází kampaně bude výzva k tomu, aby lidé šli k referendu. Svoboda se neobává toho, že by kampaň s tak jednoznačným logem nebyla objektivní. "Neexistuje politická strana, která by říkala ne vstupu do unie. Vláda se nemůže tvářit neutrálně. Nic ale nebude zamlčeno, nic nebude zkresleno," dodal ministr. Svoboda je přesvědčen o tom, že ani komunisté se nebrání vstupu do unie. "Dosud jsem neslyšel, že by KSČM řekla ne evropské integraci. Četl jsem přitom, možná jako jeden z mála lidí, i volební program KSČM," poznamenal.

Autor: Ivo Prokop