Zahraniční novináři se seznamovali s turistickými možnostmi Česka
Novináři z Evropy, Spojených států a Kanady se o víkendu seznamovali s tím, co může Česko po srpnových záplavách nabídnout turistům. V rámci projektu, který podporuje Česká centrála cestovního ruchu a ministerstvo pro místní rozvoj, se jako první představila jižní Morava. Podle pořadatelů si na 60 zahraničních novinářů a turistických operátorů si prohlédlo brněnský hrad Špilberk, Lednicko-valtický areál, vinné sklepy v Šatově či Loucký klášter ve Znojmě. Zavítali i do Olomouce. Počátkem prosince budou mít zahraniční novináři možnost zavítat do západočeských lázní. Na únor organizátoři plánují výlet po turistických zajímavostech Krkonoš a Jizerských hor, později i do Jeseníků a Beskyd. Centrála cestovního ruchu chce po záplavách zahraniční turisty lákat do Česka intenzívněji. Situaci přizpůsobí například prezentaci republiky na listopadovém veletrhu cestovního ruchu World Travel Market v Londýně. Chce oslovit i novináře, kteří budou na listopadovém summitu NATO v Praze.